torsdag 29 januari 2009

Första dagen med XV

Tjohoo!
Vet ni vad det är för speciell dag idag !? Jo det ska jag tala om. Det är min första dag på helfart med Xtravaganza :D Tror ni jag har gått och längtat eller !?
Jag var på mitt första gruppmöte igår, och dessutom på mötet med min hälsokonsult. Det gick bra! Vägde och mätte in mig. Det finns en del att bli av med, och det ser jag fram emot :-)
Det kändes så bra att se alla andra sitta där på gruppmötet, och veta att dom går igenom precis samma sak som en själv gör liksom.

Iallafall, min första smak på shaken fick iallafall bli 'vanilj' och jag tycker den var supergod! Får se vad det blir lite lunch och kvällen sen också x)
Jag ska iallafall gå på helfart nu i 16 veckor, så jag har förhoppningsvis nått mitt mål den 21 maj. Wiie. Och nu när jag håller på med det här måste jag ju såklart träna också! Jag och min kompis har bestämt oss för en grej. Vi ska följa ett program som heter Hip Hop Abs. Man dansar alltså hip hop och det är ett träningsprogram där man ska förbränna massa fett! Det verkar iallafall skitkul och vi ska köra igång idag, och hålla på i 4 veckor! Sen blir det såklart en massa promenader. Jag ska försöka komma igång med morgonpromenad varje morgon, men det är ju så svårt! Jag är så himla morgontrött :( Hur tar man sig upp !? Sen såklart åka upp till XV och träna hos dom! Vad kan man mer göra !? Nån som har några förslag?

Jag hoppas verkligen att det här kommer att funka & gå bra. Wish me good luck :-)
Ciao

3 kommentarer:

  1. Hej hej.. gör mitt nadra försök till att svara på din blogg.. haha.

    vad kul att du följt min blogg, ska bli roligt att följa din resa oxå.

    Bästa sätt att komma i gång med träningen är att bara gå bestäm dig för att gå minst 1 gång i veckan kör inte på för hårt..
    Om du har nån bra på ditt XV center bestäm med han eller henne om att ni möts upp.. de är i bland lättare att komma i gång om man är 2 som går. Linköping ser jag att du är i från.. Vilket XV center tillhör du då?
    Har dem de i Linkan.

    Det kommer gå skitbra för dig och jag ser i fram i mot att följa din resa.
    Bara att höra av sig om det är nått eller om du har funderingar eller nått
    Kram på dig / Sara www.xtrasaravaganza.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Hej! Hittade din länk hos Sara. Jag har ju också hållt på ett tag, sedan augusti förra året, och jag har snart gått ner 35 kg. Kom gärna och hälsa på mig i min blogg :) Kan jag lägga upp en länk till din blogg hos mig?

    SvaraRadera
  3. PS. Ändra tidsinställningen i inställningar så att du får vår tid...

    Lena

    SvaraRadera